Het backpackers leven

20 januari 2015 - Storms River, Zuid-Afrika

Storms river 20-01-2015

Ik heb me super goed vermaakt in coffee bay, het hostel was super leuk en er was genoeg te doen, elke avond feest. Voordat we verder gingen naar de volgende bestemming ben ik nog bij Hole in the Wall geweest, een grote rots met in het midden een groot gat, dit blijkt door erosie te komen,. De vaste gasten  van coffee Shack geloven dit helaas niet, volgens hun komt dit door de aliens, ik denk dat ze iets te veel mushrooms hebben gegeten, ik besluit dus niet in discussie te gaan en knik verstandig ja.  Op naar mijn volgende bestemming Chintsa - buccaneers, hier blijf ik maar één nacht want ik wil graag door naar Hogsback. Als we aankomen bij chintsa verbaast het me weer hoe mooi het hier weer is, ik zie elke dag zulke mooie plekken en voel me hierdoor zeker gezegend. De backpackers is dichtbij het strand en het heeft een geweldig uitzicht over de baai. We besluiten om te gaan braaien (BBQen), dus we gaan meteen door naar de winkel voor wat vlees. Het is een super leuke avond met veel drank en vlees, helaas kom ik er later achter dat ik pumba heb gegeten, dit was niet helemaal het plan. Maar goed ik had lekker een drankje gedronken en de volgende dag was hij er weer, de hangover.

De rit naar Hogsback was helaas niet zo prettig, maar toen we aankwamen maakte de omgeving en het uitzicht alles weer goed.  Ik verblijf in een het hostel away with the fairies, een sprookjesachtige bestemming met een geweldige omgeving.  De schrijver van het boek lord of the rings heeft hier zijn inspiratie uit opgedaan, dus je kan je vast voorstellen hoe mooi het hier wel niet is. De volgende dag doe ik een hike door het bos, langs alle watervallen, echt geweldig! De dag erna een fotoshoot in het bad met uitzicht van het bos en de bergen en een dag vol met planning voor mijn volgende verblijf.

De volgende dag laat ik het mooie hogsback weer achter voor het lelijke East London, ik moet hier helaas blijven want de Bazbus rijdt pas weer de volgende dag. Ik neem afscheid van mijn reisgenoot van afgelopen dagen  en stap de nieuwe backpackers in, sugar Shack. Het is best een leuk hostel maar ik denk dat ik de enigste gast ben, gelukkig zijn er wel een aantal locals waarmee ik me gelukkig goed kan vermaken.  De volgende dag ga ik naar lions park, het is er klein, maar ik krijg de mogelijkheid om met de babyleeuwen te spelen. Zo schattig, wat een ervaring! Jullie hebben vast wel de foto's gezien .

s'avonds vertrek ik naar Port Elizabeth, een stad die iedereen me eigenlijk afraad, maar ik wil super graag naar Addo elephant park, dus ik besluit toch maar te gaan. Ik kom laat aan met de Bazbus, maar besluit toch nog mee te gaan met andere backpackers naar een nachtclub, eindelijk ga ik weer eens stappen, dat is lang geleden!  De volgende dag gelukkig geen kater dus ik besluit naar het strand en naar samrec te gaan, een pinguïnpark, met  geredde pinguïns. S'avonds lekker uit eten en dan op tijd naar bed want de volgende dag ga ik op safari.  De safari is echt super leuk en  we zien veel dieren, dit is het echte Afrika wat je gezien moet hebben. S'avonds ga ik naar de bios met een meisje wat ik heb leren kennen in Durban en  s'ochtendsvroeg gaat de wekker weer om  6:00 uur, op naar mijn volgende bestemming , Storms River!!

1. Yvonne:
    20 januari 2015
    Wat een ervaringen!!!
    Je komt nog tijd te kort!!!!!
    Xxx
  2. Chantal:
    23 januari 2015
    Super tof taliet!!! Wat fantastisch allemaal. Lekker genieten. Foto's idd ook erg mooi. Xx