Upgrade

10 januari 2015 - Durban, Zuid-Afrika

Mdumbi - 10-01-2015

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn blog bij heb gewerkt, de tijd vliegt voorbij en er is zoveel te doen. Ik zou graag al mijn verhalen met jullie willen delen , maar op een of andere manier is er altijd te weinig tijd, dus dan maar even een korte versie, ik zal jullie alles vertellen en laten zien als ik weer terug ben in Nederland.

Ik ben hier nu al acht weken en zoals ik al zei de tijd vliegt voorbij. Op dit moment ben ik aan het backpacken en het bevalt me echt zo goed. Elke dag ontmoet ik nieuwe mensen  met elk hun eigen verhaal.  Als ik terugkijk op mijn tijd bij Bobbi Bear geeft me dat een goed en warm gevoel, ik heb zoveel meegemaakt en geleerd in zo'n korte tijd.  De mensen van Bobbi bear hebben me in hun armen gesloten en behandeld als familie en toen moest ik ze alweer loslaten. Heel raar eigenlijk dat je in zo'n korte tijd al zo'n band op kunt bouwen, misschien juist omdat het leven hier heel heftig is en dat je blij moet zijn met de dingen  die je wel hebt. Ik heb in de sloppenwijken en shacks gewerkt, hierbij merk je dat de mensen hier echt bijna niets hebben en dat het leven keihard is.  Ik heb veel cases gehad met kinderen die de ergste dingen mee hebben gemaakt  en er toch weer bovenop komen en dat is echt serieus het mooiste wat je voor een ander kan doen.  Ze komen binnen bij het centrum, zo bang en verlegen en na een paar dagen zie je  een glimlach en hebben ze eindelijk weer tijd om kind te zijn. Ik denk dat mijn tijd bij Bobbi Bear veel te kort was, ik had zoveel meer kunnen doen, maar aan de andere kant denk ik dat er nooit genoeg tijd zal zijn.

Het afscheid was lastig en ik heb het de hele dag uitgesteld. Ik heb zoveel mensen leren kennen, er een band mee opgebouwd en dat in zo'n korte tijd en dan moet je alweer afscheid nemen. Best wel raar eigenlijk dat je in zo'n korte tijd  al zo close kan worden.  Maar goed  we waren bij het afscheid gebleven. Het inpakken van mijn backpack was al een hele opgave, na een hoop strategieën kom hij eindelijk dicht en hij was echt loodzwaar. Na het inpakken ben ik wat gaan spelen met de kinderen en daarna werd ik opgehaald door uncle Robin (soort van collega) , we zijn even afscheid gaan nemen van Jackie ( oprichtster BObbi bear) en haar familie. Ik kreeg een dikke knuffel, een paar mooie woorden en come back to south africa " I will come back!".  Daarna gingen we naar het strand om nog één keer over het mooie Warner beach heen te lopen .  Na het strand gingen we terug naar het huis, SUPRISE!! daar stonden ze allemaal (toen begon natuurlijk het janken). De vrijwilligers, kinderen en een aantal staffleden hadden een  grote lunch bereid en we zijn lekker met z'n allen gaan eten. Na de lunch werd er nog wat muziek gespeeld, we hebben wat gedanst en toen was het toch echt tijd om te gaan.  Ik geef iedereen een dikke kus en knuffel met het idee dat ik ze misschien nooit meer zal zien en dat maakt het best lastig. Als laatste is makayla aan de beurt, wat ben ik gek op dat kleine meisje, vanaf dag één heeft ze m'n hart gestolen en nu moet ik haar achter laten.  Het idee dat haar nooit meer zal zien maakt me zo verdrietig, dus na een paar dikke knuffels geef ik haar aan de andere aunties, stap in de auto en laat het Bobbi Bear huis achter me.

Toen begon het tweede gedeelte van mijn reis, het backpacken. Wat was ik hier bang voor en nu gaat het gebeuren. Helemaal op jezelf aangewezen zijn, ik ben zo gewend om altijd mensen om me heen te hebben, er is geen dag dat ik alleen was. Ik begin in tekweni backpackers in Durban en raak de eerste avond meteen aan de praat. De volgende dag ontmoet ik weer nieuwe mensen en ga zo met een hele groep naar het strand, de rest van het weekend heb ik me super vermaakt. Nar Durban ben ik naar Southern Drakensberg gereisd en hier kwam ik ook meteen in gesprek met een stel meiden, de volgende dag heb ik een hike van 7 uur gedaan ( en dat voor iemand die zo onsportief is los ik ). Het was hier zo mooi, de natuur en de mensen, geweldig! Na een paar dagen had ik genoeg stilte gehad en besloot ik naar Coffee bay te gaan. Hier ontmoette ik ook meteen een aantal mensen en de volgende dag besloten we een hike naar een andere stad te doen en daar bleven we ook meteen overnachten, super leuk! Op dit moment ben ik weer terug in coffee Bay en ik zit in een partyhostel en jullie weten dat ik van een goed feestje hou, dus ik ga nu weer even sociaal doen en leg mijn telefoon zo ver mogelijk weg. Ik vertel jullie snel meer .

1. Robert:
    11 januari 2015
    Hey lief zusje ... Ik mis je erg maar ben super trots op je . Geniet er van je hebt er zo lang naar toegeleefd en goed om te horen dat het zo goed gaat met je . Dit neemt nooit meer iemand van je af je doet het toch maar even .. Hou van jou XXX Robert
  2. Marcela:
    12 januari 2015
    Top hoor Talitha ben zo benieuwd naar je verhalen echt goed van je xxxx tot snel liefs marcela
  3. Chantal:
    12 januari 2015
    Je geniet volop is wel te lezen. Taliet blijf dat doen. Ben jaloers wat fantastisch. Is je van harte gegund. Geniet elke dag en van alle momenten. Dikke knuffel xxx